12/18/2018

Aquaman kritika - kicsit spoileres...

Halihó!
Hétvégén megnéztük a nagyon várt Aquamant. Bevallom nőiesen egyszerre aggódtam és izgultam a film miatt. Aki a DC rajongók táborát erősíti még, és az előző filmek miatt nem adta fel a csapatot az szerintem pontosan tudja, hogy mire gondolok. No, de lássuk milyen véleménnyel jöttem ki a filmről...








Alapsztori: Aquaman, azaz polgári nevén Arthur Curry az Atlantisziak egyik királynőjének, Atlannának (poén, de emlékeim szerint Ariel egyik nővérét is így hívják...) és egy ember férfinek félvér fia. Így fennáll a már ismert klisé, miszerint egyik világnak sem igazán része, főleg, hogy az atlantisziak kiutálták, az anyját pedig árulásért relatíve halálra ítélték. Szóval, bár az emberek gyerekkorában szintén nem bántak vele kedvesen, de köztük van otthon, és nekik segít. Az atlantisziak meg saját szavaival élve: "Kapják be!" Gyerekkorában volt egy atlantiszi mestere, aki képezte, hiszen mégiscsak atlantiszi herceg, még ha félvér is, de ő Atlanna elsőszülöttje. Drága öccse Orm úgy dönt, hogy ideje az atlantisziaknak felkelnie az emberiség ellen, és nem bujkálni tovább. El is kezdi gyorsan a többi királyság vezetőit maga mellé állítani, eleinte érvekkel, ahol nem használ, ott erőszakkal, ugyanis a vezetők együtt kinevezhetik Óceánok Urának, aki vezetheti az egész sereget és parancsolhat mindenikek...Néreusz király lánya viszont nem igazán ért egyet a dologgal, ezért megkeresi Arthurt, hogy álljon ki a testvére ellen, és akadályozza meg a háborút. Ehhez meg kell szerezniük az első atlantiszi király szigonyát, mert így majd mindenki elhiszi, hogy ő az igazi király, hiába csak félvér...

Őszintén szólva nagyon élveztem a filmet. DC rajongó énem ugrálva sikítozott legbelül, hogy: "Ezaz, van fény az alagút végén, meg vagyunk mentve!!!!" Ez nem jelenti, hogy maradéktalanul elégedett voltam...

Amit érdemes tudni: Aquaman az Igazság Ligájának mondhatni "leggagyibb" karaktere, az Igazság Ligája filmmel ellentétben nem is alapító tagja a csapatnak, és ahogy Rajesh megfogalmazza az Agymenőkben az általános véleményt a karakterről: "Aquaman gáz!"
Na, ha lenne folytatása a sorozatban biztos visszaszívatnák vele ezt a mondatot, ugyanis Momoa megmutatta a nagyérdeműnek, hogy egyáltalán nem gáz! Bár tény, hogy nem tudok olyan színészt mondani, aki ugyanígy tudta volna hozni a szerepet, és akinek az alakítása után ugyanez lenne a vélemény!

Ami nagyon tetszett:
  • Jason Momoa! úgy ahogy volt, jól alakított, hátán vitte a filmet. És persze nem mellékes, hogy a film majd felében félmeztelen volt... ugyan, csajok, ne álszerénykedjünk, többnyire miatta mentünk nyálcsorgatni a srácokkal a moziba :D
  • Dolph Lundgren: NEM ismertem fel!!!!De komolyan!!! Ez egyszerűen annyira sokkol, hogy már tetszik :D
  • a látványvilág: szerintem gyönyörűen volt megalkotva minden kép, művész énem egyszerűen
    élvezkedett a film nagy részében. Fantasztikusan volt minden megálmodva, voltak kegyetlen jól kinéző jelenetek (pl amikor mennek a titkos királyságba és merülnek lefelé a szörnyikkel a nyomukban, na az szerintem eszméletlen volt, még ha láttuk is már más filmben ezt a képet...)
  • a történet: végre úgy hoztak egy eredettörténetet, hogy nem köpték vele szembe az eredeti képregényt! Azt leszámítva, hogy Arthur eredetileg szőke, de részletkérdés :) Izgalmas volt, friss és humoros :) Mindamellett, hogy halál egyszerű volt...


Momoa olyan humort hozott ebbe a filmbe, amit szerintem tényleg nem sokan tudtak volna, és ez nagyon király. Volt olyan, hogy épp kezdtem volna morogni, mert gyenge volt egy rész, erre a jelenet végére bevágtak egy mondatot tőle, és már el is felejtettem, hogy mi bajom volt, mert sírtam a röhögéstől. Persze próbáltak egy kis mélységet is csempészni a filmbe, de valljuk be azért Aquaman nem egy Batman (pláne nem Nolan féle Batman, Bale alakításában), így azért nagyon komoly dolgokat ne várjunk a filmtől...

És ha már hibák...
  • Amber Heard - na nála olyan érzésem volt, hogy a DC próbál beszervezni egy Scarlett Johansson féle dögös vöröst, némelyik jelenetben esküszöm össze tudtam volna őket téveszteni, de sajnos a játéka nem éppen Johansson...elment, még ha inkább Transformers szerűen helyi ügyeletes jó nő volt csak...
  • Mera ruhája a párbaj alatt - mi a szent sz@r volt ez a borzalom? És mi a halálért voltak medúzák a nyakrészre erősítve? Totál nem értettem miért öltöztették ki, de leginkább egy kérdés motoszkált bennem a jelenet alatt: EZT MOST MIÉRT??? Egy olyan helyen, ahol minden full modern és mindenki ehhez mérten öltözködik, mi a francért öltöztetik viktoriánus angliai haldivatba???
  • Patrick Wilson - jesszus, annyi jó alakítást hozott már, de most olyan volt és kész
  • A Kraken - mi a halál volt ez az izé?! A DC alkotói olvastak vagy láttak már bármi róla szóló legendát, ábrázolást, vagy bármit?! A Húgom összefoglalása szerint: egy polip, amit kereszteztek egy rákkal, és a végén adtak hozzá némi Godzillát...tök igaza van! A Kraken egy bazi polip és pont!!!
  • és a tengericsikó-sárkányok - na ennek pont annyi értelme volt, mint a Krakennek...no komment
SPOILER ALERT!
  • A szigony képessége: Basszus, akkor fel sem figyeltem a dologra, csak tegnap egy értékelést nézve esett le a dolog (megjegyzem az értékelésben az volt a fő gondja vele a vloggernek, hogy a DC fő poénját fixíroztá vele, miszerint olyan képességet ad a használójának, hogy tud beszélni a halakkal, és haha, a fő vicc, hogy Aquaman legnagyobb képessége, hogy tud beszélni a halakkal...hahaha...)De a probléma sokkal mélyebben gyökeredzik: feltűnt remélem mindenkinek, hogy Arthur amúgy is tud beszélni a halakkal, és tud nekik parancsolni?! Akkor mit is kapott ő ettől?! Ja, azt hogy mostmár mindenki elhiszi, hogy ő az igazi királya Atlantisznak....Ahha...Auuuuuu...Komolyan?! Ne már!
  • A rejtett utalás, ami egyszerre volt király és félelmetesen szar: Arthur az egyetlen, igazi király, aki ki tud húzni egy varázslatos helyről (megkövesedett király kezéből) egy olyan tárgyat, ami a királyság valódi uralkodóját hivatott jelezni?!És mellékesen van egy vérrokona, aki az életét akarja, no meg a helyét a trónon?! Nem ismerős véletlenül? Segítek: Arthur, a király aki kihúzza a kardot, akarom mondani szigonyt a sziklából, akarom mondani az első igazi király megkövesedett testéből...Akinek még ez sem elég, az figyelje a tömeg éljenzését a film végén: Arthur király! Ez volt az a pillanat, amikor lefejeltem az előttem lévő ülés támláját...

De mindettől eltekintve én imádtam a filmet, szerintem baromi jó csavarok vannak benne, nem is lőttem le mindet. Érdemes megnézni, még a mozijegy árát is megéri, totálisan. Nem mondom, hogy kifejezetten egy karácsonyi film, ebben nem versenyezhet a Mary Poppins visszatérrel, de mi így is egy olyan fullos teremben ültünk, ahol a felnőttek voltak kisebbségben, de király volt, nézzétek meg mindenképpen :)

Pusszantás!