11/21/2016

Hétvégi Marvel vs. DC avagy Doctor Srange és az Öngyilkos osztag értékelés SPOILER ALERT!!!

A múlt héten sikerült két régen várt filmet is megnéznem. Pénteken nagy örömömre moziztunk egyet Lovaggal és megnéztük a Doctor Stranget, majd este itthon még az Öngyilkos osztagot is pótoltuk. Hát lássuk, hogy milyen nyomot hagytak bennem. Az elején le kell szögeznem, hogy DC, azaz Justice League párti vagyok, még ha most nem is állunk még olyan jól filmügyileg!



Wow, a végén szóhoz sem jutottam. Fantasztikus volt a látványvilág, szuperül fel volt építve a világ és a történet. Zseniális kis utalások voltak a Marvel univerzum többi szeletére, és végre itt is felvetették a DC világ erősségét, a Multiverzum lehetőségét. A film elején érdemes például figyelni a "páciensekre", akiket Strangenek sorolnak, miközben vezet, felfedezhetünk köztük néhány már ismert karaktert. De kezdjük az elején, a történet röviden:
Dr. Strange egy utánozhatatlanul jó idegsebész, aki olyan technikákkal és betegekkel próbálkozik, akikről mások lemondanak, látunk is tőle pár villanást a film elején. Meg persze később azt is megtudjuk, hogy azért ő sem vállalt be mindenkit. De aztán jön a gubanc, nevezetesen összetöri azt a gyönyörű sportkocsit, amitől kb 3 másodperc alatt elaléltam és szerelmes lettem, egy balesetben, amit pusztán figyelmetlenségből szenved el. A balesetet ugyan élve megússza, de a kezei teljesen összeroncsolódnak, és 7 különböző eljárású műtét sem teszi helyre. A fiziko-terapeutája említ neki egy az övénél súlyosabb állapotból felgyógyult beteget, akit fel is keres, hogy mégis hogy sikerült neki a csoda. Felkerekedik, és utolsó pénzén ellátogat Nepálba, pontosabban Katmanduba, hogy felkeresse azokat, akik segítettek az említett férfinak. A Kamar Taj azonban a gyógyulásnál jóval többet tanít neki, lényegében a keze a film alatt nem is gyógyul meg, de értelmét is veszti. 
Értékeljünk:
Cumberbatch kegyetlen jól hozza a karaktert, de a Sherlock után el is vártam, kb ugyanaz a kettő, nagyarcú meg nem értett zseni... :D Az Ősmágus is szuper volt, Tilda Swinton nagyot alakított, még kopaszon is... vicces volt a "rohadék" szerep helyett a végtelen bölcsesség képviselőjeként látni. Imádtam, hogy legyezőformában használta a mágiát, és végtelen nyugalommal precíz, kimért mozdulatokkal harcolt, nem csapkodott, mint mindenki más. :) A harcok, a térhajlítás egyszerűen leírhatatlan, vártam már, hogy valamilyen mágiát használó filmben bejöjjön, de az igazi nagy durranás nekem az időmanipuláció volt, hogy többszörösen tudta manipulálni az időt, az időben idő váltása és módosítása, vagy legalábbis ennek a feltételezése egy olyan vonal, ami újdonságot hoz ebbe az amúgy már többszörösen összetett világba, de hát ez a multiverzum... A végső harc megoldása pedig, brutálisan egyszerű, közben meg röhejesen tökéletes, de ezt nem akarom lelőni... 
A köpeny pedig...bakker, Greg jól mondta, tisztára, mint Szőnyeg az Aladdinból! Cuki és imádnivaló. Amikor 10 percig csapkodta egyedül a rosszfiú fejét a földhöz konkrétan levegőt nem kaptam úgy röhögtem... :D
Egy szó, mint száz: MINDENKÉPP nézzétek meg, aki kicsit is szereti ezt a világot, annak meg kötelező!!!

No és ezután jött a Suicide Squad, avagy az Öngyilkos osztag
Ezért sokan meg fognak kövezni... DE: NEM TETSZETT!
És, még mielőtt meglincselnétek meg is indoklom, bár gyanítom innentől el is ástam magam és nem is olvastok tovább ohh, nagy rajongók!
Az alaptörténet nagyon is jó, zseniálisnak tartom, bár párszor már próbálkoztak vele, de még nem elcsépelt... De sajnos nem sikerült jól kivitelezni... A karakterekben is meg volt a lehetőség, de a legtöbbüknél elvesztegették. Nem is bánom, hogy nem moziban néztük meg.
Harley simán elmebeteg, vagyis, hogy pontos legyek, megtört elméjű. Egyszerűen nem tudtam vele mit kezdeni, mert 0 személyisége van emiatt a gikszer miatt. Pedig a korábban látott rajzfilmek, filmek azért nem így ábrázolták.
Joker szintén zenész, a korábbi megformálások jobban tetszettek, ez új volt, de nem jó alakítás, alig pár mondat, az is kb csak őrület, különösebben semmi színészi játék nem szükséges hozzá.
Diablot is kibonthatták volna jobban, szerettem volna még látni, az ő szerepe volt a legérdekesebb, és a leginkább elhanyagolt, annyival jobb volt, mint a középpontba helyezett Harley "DoktorRibiCica" alakítása, és igen képes voltam Agymenőkös utalást berakni hozzá, mert kb pont annyit ért, mint az a szerep... 
Bumeáng Kapitány egy rakás Poo, totál lényegtelen, olyan, mint Indiana Jones, vele vagy nélküle pont ugyanez történt volna, nincs jelentősége a film szempontjából. 
A Varázslónő és DeadShot jók voltak, de nem igazán tudtak szépíteni vesztes helyzetből... Ez van.

Pedig tényleg reménykedtem, baromi nagy potenciál van ebben a történetben, és még szerencse, hogy múlt hétvégén rávettük magunkat, hogy megnézzük a Batman vs. Supermant, mert nem értettem volna az alapproblémát. És én még mindig a DCnek szurkolok, jobban szeretem, de sajnos még vesztésre állunk, DE: jövőre jöhet a szépítés, jön a várva várt Justice League!!! A mesesorozatot imádtam, reménykedek, hogy ezt ne szúrják el! :)

Hétvége eredménye:
Marvel : DC - 1:0 :(