5/02/2016

Helyzetjelentés és LUCIFER ül! Jó ördög! :)

Ismét millió egy bocsi, hogy eltűntem, de úgy tűnik, hogy nagyon bejött nekem ez a Majom éve dolog...
Először is kb, mire megszületett az előző bejegyzésem, addigra már fél lábbal munkaváltásban voltam...Egyik szemem sírt, a másik örült a dolognak! Félre értés ne essék, a hivatásomnak tekintettem a munkámat a GyK-ban, de sajna manapság van ennél nagyobb úr, és váltanom kellett. Imádtam mind a 4 évét az ott töltött időnek, eszméletlenül megviselt, hogy tovább kellett lépnem! Bevallom férfiasan, hiányzik a pörgés, a kreativitás, de leginkább az én kis drága olvasóim, akik állítólag szintén hiányolnak engem (aminek azért örülök, mert mégiscsak sikerült valami kis eredményt elérnem!). Egy élmény velük összefutni imitt-amott...pl Könyvfeszten, ahol sikítva ugrottak a nyakamba, hogy végre megint találkozunk (örültem, hogy Párom láthatta az előző munkám gyümölcsét is)!

Jelentem az új munka nagyon jó, jóval nyugisabb, mármint igazából több a nyugis szakasz, mint annó a GyK-ban volt, de azért tud pörögni is rendesen, na majd ősszel örülök, hogy élek, meg ilyenkor hazaesek lesz, de majd kialakul. Eddig bírom, jófejek a kollégák, bírom a főnököm, és jó a hangulat odabent. A többi top secret ;)
A másik gyors, de annál jobb változás az életemben az idén Párom feltűnése volt, pusszantás a Majmócáknak érte. Mint azt egy korábbi Selection bejegyzésben írtam, az egyik jó módszer, ha barátok mutatnak be egymásnak, így történt és elég gyorsan ki is alakult a dolog köztünk :) De ha valami működik, akkor csak hagyjuk működni, ne piszkáljuk! :) A párkeresőknek üzenem: akkor és ott jön, amikor és ahol akar, és amikor és ahol nem is számítasz rá, de jönni fog! Légy önmagad, és az fog rád akadni, akire szükséged van! A gyomnövényeket meg takarítsd ki az életedből, azok csak hátráltatnak! (Zs szerint rózsaszín ködben lebegek, bevallom most boldog vagyok, de még a ti kis realistátok, úgyhogy nem fogok annál pozitívabban írni, mint eddig ;) Ne higgyetek Zs-nak, kávé előtt volt, hétfőn reggel, és félrebeszélt...)

És akkor egy kis kritika is:
Párommal kezdtem neki ajánlásra a Lucifer című sorozatnak, hogy mindkettőnknek kedvezzünk én választottam a sorozatot, miatta pedig angolul néztük, felirattal (kedvemért, még edződök, hogy az angol szöveget perfect tudjam követni, de rajta vagyok), és hogy ez miért fontos? 
Az első megjegyzés:
- Felejtsétek el a szinkront, az eredeti hang milliószor jobb, a feliratok pedig sokkal jobban átadják a poénokat!

A sorozat eleje igazából nehézkesen indul, nem annyira ütős, vagy nem olyan jók a poénok, amiket az ember a trailerek alapján várna, de a végére beindul végre, úgyhogy kitartást, azért jó ez a sorozat! (Nem úgy, mint a Shannara, aminek azért vártam a végét, hogy végre véget érjenek szenvedéseim, erre az utolsó résznél enyhe öngyilkos roham, amikor döbbensz, hogy és ezt még folytatni akarják...de eltértem a tárgytól...)
A legnagyobb problémám az volt a sorival (mármint Luci sorozatával), hogy szeretem, ha egy sorozatnak a mellékszálai is elég jól ki vannak dolgozva, na már most kezdetben (vagyis kb az első évad 2/3-ig) a nyomozós háttértörténet elég gyenguszra sikerült, kb 10 perc után 100%ra tudtad, hogy ki tette. Ez nekem nem tetszett, persze oké, fel kellett építeni a szereplőket, meg az alapsztorit, de csak sikerült, és az évad végére még egész jó csavarok is kerültek bele a kerettörténetbe...

Ami tutira a kedvencem volt az első évadban: Maze (Luce jobbkeze kis démonkája), és döbbenet, de Trixie (a Nyomozó kislánya). Trixie, a kislány vitte a humor igazi vonalát a sorozatban, és egyszerűen imádtam! A kislány egyetlen kis megmozdulásában, vagy szemrándulásában több poén volt, mint a sorozat elejében egészében, de még szerencse, hogy ott volt ő, és amikor mélypontra jutottam, és megkérdőjeleztem, hogy miért is szenvedek én már megint Demise ajánlotta sorozattal, akkor jött a kiscsaj és értelmett vitt az egészbe. Gyerekként olyan szarkazmussal és közben meg gyermeki ártatlanságból fakadó görbetükörrel villogott, hogy egy-egy kis jelenetén percekig fetrengtem a röhögéstől...

Ami miatt a feliratot ajánlom: A szinkron maga csapnivaló, fél részt bírtam szinkronnal megnézni...a szövegeket, így azt a kis poént is, ami volt benne kiölték belőle, és ráadásul gyakran Lucifer hanghordozása maga hozza a humort...És ha már hang...a többiek hangja is botrány a szinkron változatban, na de Lucifer???!!! Kritikán aluli!!! Az eredeti hang tökéletesen hozza, amit kell, tehát a csábító FÉRFIT!!! Hogy miért nagybetű? Mert Luce legalapvetőbb tevékenysége a csábítás! És Tom Elis hangja ez kiválóan alkalmas erre, tökéletesen hozza azt a hangfekvést, amitől a nők bugyija magától lepattan, és ezt is kell neki! A szinkron max selyemfiúnak jó, aki cuki, de nem FÉRFI! (Bocs, ha ezzel megbántom az illetőt, de nem passzol, sajnálom, ehhez minimum egy Kautzky Armand kaliber kéne...)

No, de a végére a sorozat végre hozta az elvárt színvonalat, ami előrevetíti, hogy talán a második évadra beérik, és nagyot fog villantani...ha mégsem hát bocs! :D
De hogy mi kell ehhez: az utolsó két rész összetettsége, fordulatossága és humora! ÉS: MÉG TÖBB TRIXIE!!!!! Komolyan, egyöntetű döntése az ismerőseimnek, hogy még Trixiet, meg Mazet is, de leginkább Trixie RULEZ!!!

A második évadról még csak annyi hír van, hogy lesz, dátum még nincs...de nem szomorkodok, addig mindjárt jön az Agymenők 9. évada szinkronosan...ezt már megszoktam így, így is maradok! :D
Könyvfeszt és könyvajándékozós beszámolóm várható nemsokára, valamint épp új téma után nézek a selection befejezése után, ha ötletetek van osszátok meg velem, hogy miről olvasnátok őszinte véleményemet!

Pusszantás a pici pocótokra meg hasonlók!