9/19/2017

Filmkritika - Utódok 2.

A filmnézés nálunk hétvégi elfoglaltság, főleg, ha az újdonságokról beszélünk. Hiába próbálom megkímélni Lovagot némelyik elvadult ötletemtől, akkor is megnézi velem. Még ha tényleg fáj is. No, de a lényeg, 2 hete vasárnap, azaz 10-én megvolt a nagy premier az Utódok 2 filmnél, a délutáni vetítésére, sovány malac vágtában haza is értünk.No, még vége sincs az évnek, de ki merem jelenteni, erősen élmezőnyös a legrosszabb filmélményeim között, sőt dobogós :(
Hogy miért, azt alább olvashatjátok...



Én nagyon vártam ezt a filmet, mert az első rész szerintem minden szempontból szuper volt. Tavaly kicsit megijedtem, mert úgy tűnt Demi Lovato veszi át Evie szerepét, amitől az ég óvjon... Amikor láttam, hogy az eredeti szereposztás tér vissza, megnyugodtam, és ismét vártam a filmet... Több szinten is csalódtam benne:

1. Ursula lánya: Ki volt az az állat, aki képes volt erre a szerepre China Anne McClaint felkérni? Attól a kiscsajtól már a Zsenipalánták sorozatban is felállt a hátamon a nem létező szőr is, annyira affektál, túljátszik mindent és süt belőle a "szár vagyok dobd magad hanyatt tőle" érzés... Egyszerűen Brrrrrr.... Ezer meg egy sokkal jobb Disney színésznőt találhattak volna a szerepre... Itt is hozta a túlgesztikuláló, túljátszó formáját, arról nem beszélve, hogy még mindig csak autotunes-szal van hangja!!! Annyi jó hangú csaj van a csatorna repertoárjában, miért pont ezt kellett választani, amikor hülyére van tolva géppel, az eredeti, már ha olyan létezik egyáltalán, na azt sosem hallottuk... :( Te szent szalmaszál, a végén, amikor "polipként" lubickál a vízben nem is értettem mit kalimpál folyamatosan?! De tényleg, annak mi a szent tehén értelme volt? Ha valaki megmagyarázza talán nem halok meg hülyén... És még a folytatásban is benne lesz elvileg... Az ég óvjon mindenkit!


2. Zene: Mi a jó  bánatért kellett telenyomni autotunes-szal? Miért?! Basszus, a két főszereplő csajnak veszett jó hangja van önmagában is, ahogy ezt már villantották is az előző részben, de most fel sem ismertem őket, amikor "énekeltek"! De komolyan?! Totál elrontotta nekem a filmet. Annyival jobb film lehetett volna, ha meghagyják a hangjukat, persze értem én China túl feltűnő lett volna, ha nem torzítják mindenkiét :( Viszont az utolsó szám nagyon tetszett ennek ellenére is...








3. A sztori: Alapvetően szuper nagyot villanthatott volna, mert szenzációs ötletek voltak benne, méghozzá, úgy 2 filmre elegendő... Na és itt a gond!!! Annyi mindent zsúfoltak bele, hogy egyik részlet sem teljesedik ki igazán, hanem csak félbe van csapva, vagy egy villámmegoldás odavágva, és slussz, jöhet a következő... Why? Ez most pont egy olyan film volt, ahol simán részekbe lehetett volna vágni, és majd a folytatásban megoldani, vagy kibontani. Így mindenre lett volna idő, és tér...ehelyett kaptunk egy nagy nesze semmi, fogd meg jól  katyvaszt. 
Az elszalasztott lehetőségek:
 - Mal beilleszkedési problémája: ez önmagában megért volna egy részt, ehelyett kaptunk egy kis ovis hisztit, majd nem oldottunk meg semmit, mert csiribí-csiribá, Mal rájött, hogy hupsz, mégsincs itt gond...WTF?!
- Evie kérése: Megígérteti az élő fával is, hogy ő véletlenül sem maradhat a Szigeten: Ahha, oké, de miért is? Mert ez baromira nem derül ki...
- A Szigeten maradt "jó" gyerekek: Ez talán majd kiderül a folytatásban, de hogy egy fél mondattal lerázzuk a kérdést, miszerint Ben a nagy királyi teendői között megfeledkezett az eredeti elképzeléséről, és hupsz, majd helyrehozzuk...Hehh?
- Lonnie (Mulan lánya) jelentkezése a Csapatba: Milyen csapat is volt ez, mert hogy elfelejtették felvezetni a dolgot, egyszer csak ott vagyunk az edzésen, a csaj lealázza még Jayt is, majd közlik, hogy nő nem lehet csapattag, mert nincs benne a szabályzatban, a végén Jay ugyan megoldja a kérdést, de kb ismét nesze neked a nagy büdös semmi. Nem is értem mit akartak ezzel a szállal... Jó, persze, azt hogy Lonnie is megy a szigetre, na és?!
- Chad (a Szőke herceg és Hamupipőke gyereke): Mi a túróért tör be folyamatosan a fiúk szobájába? Oké, vicces jelenetek voltak, de WHY? No, meg honnan letta fiúknak 3D nyomtatója? Értem, hogy ez is kellett a történetben, mert szerepe volt, de hogyan, miért? Ezt sem tudtuk meg...
- Haver: Őszintén, miért kellett "beszéltetni" a kutyát? Ő simán cuki, Carlos állandó kelléke, és pont, meg lehetett volna oldani máshogy is azt a 2 jelenetet, amiben lényeges volt, hogy a kutya "ugat".  Ráadásul ritka borzalmasan sikerült ezeket animálni. Komolyan azt lestem mikor ugrik rá valakire Haver a vámpír fogaival és szívja ki a vérét... :D
- Doug kifakadása: a film végén azt a féltékenységi jelenetet valahogy baromira nem értettem, cuki volt, meg vicces, ahogy közölte, hogy "Ha Vidor fiával jársz azért elmondom, hogy közel sem annyira vigyori..." Mire Evie azt válaszolta, hogy "Ne légy Kuka!" :) De az ő kapcsolatuk sem volt boncolgatva a filmben, így elég érdekes volt nézni. Ezen kívül 1 jelenetük volt még együtt, ebből valahogy nem jött le a nagy Lamour, ami indokolta volna. Pedig rájuk is kíváncsi lettem volna.

És még sorolhatnám, de szerintem már így is érzitek, hogy mennyi LEHETŐSÉG volt a filmben, ezek után komolyan kíváncsivá tett a könyv, hogy ott sincs ennyire kibontva minden...
Kisebb lelkesedéssel várom a következő részt, amire remélem nem kell ennyit várni, hogy végül azt is összecsapják... Mindezek mellett is egyszer érdemes megnézni a filmet, de ne várjatok tőle sokat :( Az is lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, és másnak be fog jönni, mindenesetre kíváncsian várom a véleményeteket! :)
Legyetek végtelenül rosszak, vagy a film alapján inkább velejéig! :D