8/08/2017

Top Ten Tuesday - (Szerintem méltatlanul) felhypolt könyvsorozatot

Aloha!
Nos, ma ismét egy olyan téma jön, amiért lehet páran megköveznek, ugyanis a top 10 összeállításom azokból a sorozatokból lesz összeállítva, amik szerintem méltatlanul nagy figyelmet kaptak, ugyanis vannak náluk sokkal jobbak a kategóriában, amiket meg nem reklámoztak eléggé, és így kb a kutya sem ismeri...Ahol most tudok hirtelen mondani példát, ott fogok is :) Alávetem magam a lincsnek, azért hozzátenném, hogy mindegyiknek legalább az első kötetét végigszenvedtem, van ahol több részt is, de szerintem ezek akkor sem érdemlik meg a nagy népszerűséget:

/A számok a moly.hu oldalon a sorozatot kedvencelők számát mutatják/

Top 10 felhypolt könyvsorozat:


Cassandra Clare (!)  és a Végzet ereklyéi sorozat (meg az összes többi kiegészítő sorozat):
 - Miért: Ezt szerintem sokszor sokfelé kifejtettem már, az ellenszenvem első sorban abból a tényből fakad, hogy az egyik kedvenc könyvsorozatom fanfic-jének indult az egész, és azon felkapaszkodva érte el a sikereit, tehát lényegében az egész sorozat egy plágium :( Többek között Deszy is írt már róla, hogy Sherrilyn Kenyon pereli is ezért az írónőt. A másik lényeges dolog, hogy a sorozat kötetei önmagukat ismétlik, semmi extra nem történik benne, én ott fejeztem be a kapcsolatomat vele, amikor a 3. kötetben kb hatszázadszor jött az a hú, de váratlan fordulat, hogy a két főszereplő akkor most testvérek, vagy sem... 
- Olvastam: 2 és 1/3 könyvig bírtam.
- Helyette: Wendy Higgins: Angyali gonosz sorozata (szintén nephilimek), hiába egyszerűbb a felépítése, de ezerszer inkább ez...

J. L. Armentrout: Luxen:
- Miért: Szintén a folyamatos önismétlés, a megújulásra képtelenség, ami a halálba kerget vele, komolyan nem tudott nagyobb fordulatot kitalálni az írónő, mint, hogy minden részben a pár egyik tagja veszélybe kerül/elrabolják, a másik megy megmenti, erre cserélnek? Na nem, azért ez durva... Mindezek után pedig a sorozat lezárása, te jó ég, egy kalap lepkepuki... :(
- Olvastam: 4 és 1/3 könyvet, utána inkább eladtam az egészet...

Leiner Laura (!) : Szent JohannaGimi:
- Miért: Mert ilyen NEM LÉTEZIK!!!!!! Komolyan mondom, az a nő közelről még nem látott tinit, mert hogy egyik sorozatában vagy könyvében sem tudja hitelesen hozni őket, az biztos... Egy könyvtáros szakmai napon az egyik kollégám egy előadásában fantasynak nevezte a sorozatot, és teljesen igaza van, ugyanis a valósághoz köze sincsen... :D
 - Olvastam: 10 oldalt az első részből, de már ott kiborultam, emellett napi szinten több tucat tini mesélte nekem, hogy miről szól, miket olvasott benne, stb... Erre a kezükbe adtam a lenti ajánlott sorozatokat, és eléggé más véleményük lett a dologról...
- Helyette: Tavi Kata: Sulijegyzetek, Maros Edit: Hűvösvölgyi suli Mindkét sorozat ezerszer reálisabb, sokkal olvashatóbb, imádnivaló karakterei vannak, valamint még némi tanulság is bujkál bennük...

Simone Elekes: Perfect chemistry:
- Miért: Mert konkrétan, és kb szóról-szóra megismétli önmagát a történet mindhárom részben, semmi változás, pontosan ugyanaz történik mindhárom testvérrel... DÖGUNALOM!!!
- Olvastam: 2 és 1/3 könyvet, majd rájöttem, hogy a harmadikban sem fog semmi változni, így inkább nem pazaroltam az időm tovább...
- Helyette: Katie McGarry: Feszülő húr sorozat, K. A. Tucker: Tíz apró lélegzet, Jessica Sorrensen: Véletlen Ezek mind olyan sorozatok, ahol hátrányos helyzetű, szenvedélybeteg, sérült lelkű, családon belüli, vagy simán erőszak áldozatai, és mégis képesek leküzdeni a problémáikat és teljes életet élni, a sorozatok részei külön történetek is, mindegyik egyedülálló, szimplán az alaphelyzet ugyanaz, hogy nehéz sorsú fitalok egymásra találnak és együtt leküzdik a gondokat, egymásba szeretnek és élnek boldogan. Ezen kívül nem egyeznek.

Veronica Roth: A beavatott:
- Miért: Mert egy nagyon jó alapötletet képesek voltak annyi nyavalygással megtölteni, hogy fájt, valamint, a harmadik részre annak is elment a maradék kedve a történet végétől, mert úgy ellaposodott a sztori, hogy hiába volt izgi, aki tehette a harmadik kötetet a felénél a sarokba vágta...
- Olvastam: 2 és 1/4 könyvet, az első szuper volt, a másodikon végigszenvedtem magam, mert érdekelt az alaptörténet, a harmadikat konkrétan eldobtam, mert hiába érdekelt baromira a sztori vége, de nem bírtam elolvasni... :(
- Helyette: Hát, kb bármi mást a disztópiák világából, hasonló történetileg, meg alapkonfliktus terén is talán James Dashner: Az útvesztő, William Golding: A Legyek Ura


Stephenie Meyer: Twilight saga:
Miért: Mert a vámpíros irodalom legalja...ennél csak jobb van a műfajban!!!!
Olvastam: Mind a 4 könyvet, annó, még meg sem jelent magyarul a 3-4 kötet, azokat kalóz fordításban gépről olvastam...
Helyette: Kb bármit, amire az a címke került, hogy vámpír!!! Ennél csak jobbat találsz! (Na jó, ezt visszavontam, ugyanis az első 40 találat a vámpír, fantasy, ifjúsági címkék ötvözésére egy rakás sz@r! Amit ifjúsági vonalon mégis ajánlok, tehát nem 18+-os a tartalma: Darren Shan regényes története, Ardati Lili: A suli rémei sorozat, kövezzetek meg, de Spirit Bliss: Démoni érintés trilógiája, még akkor is, ha eredetileg valami Twilight fanfic volt....De még ez is jobb... 18+os részlegen pedig a kedvenceim közül csemegézzetek :D

E. L. James:  Árnyalat-trilógia:
Miért: Mert ez közel sem BDSM, ez az, amit az amcsi háziasszonyok annak képzelnek, azaz, ha kettőt rácsap a férjük a fenekükre szex közben, akkor ők már durván nyomják...NO WAY!!! A műfajban ezer jobbat írtak már, és bár nekem nem fekszik ez a stílus, de a BDSM lényegéről még az Anita Blake sorozat egyik szereplőjének fétise alapján is többet tudunk meg, mint ebből az elcseszett sztoriból... Komolyan, melyik ÉRTELMES szűz nő menne bele kapásból egy olyan kapcsolatba, ami szerződésben fekteti le, hogy minden alkalommal kicsit elverik szex közben?! ŐSZINTÉN???!!! Ahogy azt már pár barátnővel kifejtettük, az első amúgy sem kellemes élmény, akkor miért vállalná ehhez valaki önként, hogy belemegy, hogy ennél is több fájdalmat okoztasson magának? De ez most nem ennek a helye... :D
Olvastam: 2 és 1/3 részt, mint a Beavatottnál, itt sem bírtam kivárni a sztori végét, mert nem bírtam, hogy konkrétan minden 2. lapon szexelnek, a történet meg nem halad...
Helyette: Fogalmam sincs, de szerintem jobbat könnyű találni a BDSM címkés könyvek között... :)

L.J. Smith: Vámpír naplók:
Miért: Mert egy tini szenvedés szerintem, és pusztán a filmsorozat miatt lett ennyire felkapott...
Olvastam: Na, ezt nem olvastam, a sorit néztem egy ideig...de se füle, se farka... :D

Kami Garcia – Margaret Stohl:Caster krónikák:
Miért: Szintén zenész, jó alaptörténet, borzalmas kivitelezés, amit csak a film tudott alulmúlni...
Olvastam: 1 kötet kb felét... szenvedős volt...
Helyette: Bármi boszorkányos fantasy, vagy simán fantasy... :D

Tényleg meg lehet verni a véleményem miatt, de sajnos az is tény, hogy nagyon sokan nem ismernek ezeknél a sorozatoknál többet a műfajban, így fenn áll az a veszély, hogy a valóban jó sorozatok meg mennek a süllyesztőbe, mert ezek mellett nem kapnak elég figyelmet. Érdemes tovább keresgélnünk a sokak által emlegetett, vagy népszerű sorozatokon túl is, ugyanis sok kics hever még ott, csak meg kell találni őket. Ha tudtok még olyan sorozatokat, amiket ezek helyett ajánlotok, vagy csak nektek is van listátok a hasonlóan túlértékelt sorozatokról, azt szívesen várom kommentben. Persze ne felejtsétek el, hogy ez a személyes véleményem, nem kell vele egyetérteni, de akinek nem tetszik a listám, annak nem is kell támadni, lehet, hogy más véleményünk :)