8/06/2015

The DUFF - A pótkerék

Óóóó.Teee.Jóóóóó.Éééég!!! (Ezt most olyan Jóbarátokosan...talán még valakinek mond valamit a dolog...tudjátok, Chandler exbarátnője, az az idegesítő mondogatta mindig...na mindegy...)

Nem véletlent talán, hogy eddig húztam a dolgot, a könyv ABSZOLÚT A KEDVENCEM volt, amikor olvastam, és szerintem mindenkinek el kéne olvasnia. Fantasztikus, jó persze nem azt mondom, hogy az elvileg általa közvetített gondolatot tegye mindenki magáévá, de ha attól eltekintünk, akkor egyszerűen zseniális sztori.
Hogy mi a problémám? Hát az, hogy rávettem magam, hogy megnézzem a filmet, amiről előre tudtam, hogy KÖZE NINCS A KÖNYVHÖZ, de azért adtam neki egy esélyt...ÉN BAROM! Ez fájt, de szó szerint! Voltak olyan részek, amiknél a monitorra sem tudtam nézni, annyira borzalmasan szar volt! De kezdjük az elején!


Először is a könyv:
Hihetetlen jó történet arról, hogy egy kamasz min megy át érzelmileg, amikor minden összeomlik körülötte. Ez Bianca, a könyvben az anyja tényleg sikeres író, turnézni jár, alig van otthon, és egyszer csak nem jön többet haza. Ettől Bianca apja totál kiborul, és mivel korábban is voltak alkohol problémái, ezért ismét a piához fordul. Bianca nem tud mit kezdeni ezzel az egész helyzettel, nem tudja feldolgozni, így menekül Wesley karjaiba. 
Wesleyről is mindenki azt hiszi, hogy tökéletes az élete, pedig közel sem, a szülei szinte sosincsenek otthon, egyedül hagyják két gyereküket, de a kisebbiket a nagymama szárnyai alá veszi, aki viszont nagyon nem tolerálja a srác kicsapongó életét. Ezért Wes inkább egyedül él a házukban. Csakhogy a nagyi el is tiltja a húgától, mondván, hogy nincs rá jó hatással. A szüleivel nincs is értelme beszélni, hisz úgysem hallgatják meg, hogy talán ez így nem jó. Ezért Wes az egyetlen dolgot csinálja, amivel egy kamasz fiú elterelheti a gondolatait a katasztrofális életéről, azaz csajozik...sokat...
Egy buliban ittasan leoltja Biancát, hogy miért nem veszi észre, hogy ő a barátnői DUFF-ja (ügyeletes, ronda, dagi barátnő, vagy mi a szösz)...B persze ezen tök kiakad, de ő nem dobja el a barátnőit. Megcsókolja West, majd pofon, de minden esetre felszikráznak közöttük a dolgok...Na itt jön az, amivel nem értek egyet, de totál megértem, hogy hogy jött a könyvbe...a lényeg a lényeg, hogy elkezdik egymást használni vigasztalódásra, amiért szar az életük. Igen...pont úgy...Azonban közben valami elfuserált barátság is kialakul köztük, míg végül tényleg egymás támaszai lesznek. Persze jönnek a bonyodalmak, összevesznek...stb. De rádöbbentik egymást arra, hogy ha ők maguk nem változtatnak, vagy tesznek a változásért, akkor miért is várják azt?! Wes beszél a szüleivel, B apja anonim alkoholistákhoz fordul...blablabla...de hogy kettejük kapcsolata milyen fordulat hatására fordul jóra, azt nem lövöm le, annyira cuki volt! Szóval, nem mondanám egy tingli-tangli lagymatag kis tiniolvasmánynak, elég durva a tartalma, komoly a mondanivalója, és tudni kell, hogy mit ne vegyünk belőle komolyan! Igen, pontosan arra gondolok, hogy az alkalmi szexpartner és a szex nem megoldás az életünkben fellépő gondokra! Kimondtam, boldogok vagytok?! :)

A film
Egy tiniklisévé változtatott gagyiság, amin sem a ritka, jó poénok, sem a Wesleyt alakító cukiság sem tud semmit javítani. 
A sztoriból lehúztak minden problémát, nincs komoly mondanivaló...A szexet is kihúzták, bár nem is gond. Egyetlen veszekedés hangzik el Wesleyéknél, valamint érdekes módon B-t az anyja neveli, mert már ezer éve az apja lépett le, az anyja ezért önsegítő könyveket ír, és előadásokat tart...na meg Biancának osztja velük az észt...Semmi komolyabb gond. Viszont kaptunk egy hisztérika miss "Én vagyok a suli királynőét", aki továbbra is Wesre ácsingózik, ezért tönkreteszi B életét, csak mert szóba állnak egymással.
Szóval miről szól a film a semmin kívül? B-t leDUFFozza Wes, aki ezért dobja a barátnőit, hiszen ez az ő összeesküvésük, ők tették azzá, ezért jöhet az örihari...West megbuktatják kémiából, ezért nem játszhat a focicsapatban, tehát bukja az ösztöndíját. Jön a zseniális ötlet, Bianca megkéri West, hogy tegye jó csajjá, cserébe segít neki kémiából...blablabla...na itt a tiniklisé...ökörködnek együtt, B kibújik a bőréből, hogy összeszedje álmai pasiját Tobbyt (na őt kihagytam a könyves részből, ott is bele van zúgva, össze is jönnek, de a srác lovagiasan kilép a képből, amikor B rájön, hogy West szereti, és visszamegy az exéhez, mert ő meg még azt szereti...), a filmben az egyetlen csavar is egy rakás ürülék, ugyanis Tobbyról kiderül, hogy csak azért kezd Biancával, hogy a barátnőit becserkéssze, B persze ezért jól leosztja, és kuka. Keresi West ebben a gázos helyzetben, aki pedig épp Miss Hárpiával fűzi újra szorosabbra kapcsolatát, ezt B meglátja és ismét kiakad. Ami még lényeg, hogy a végén kap egy lelkifröccsöt az anyjától, jól kiöltözik, elmegy a bálba, leosztja a libát, majd elhappolja a pasit...FINITO!

Juhú, sikerült egy igazi mondanivalóval rendelkező könyvből egy átlag alatti tiniszarságot csinálni, aminek mélysége egyenlő a 0-val és ha még el is tekintünk attól az alapvető ténytől, hogy ez adaptáció hivatalosan, és csak önmagában nézzük ezt a katasztrófát, akkor is kategóriájában semmi újat nem mutat, egy rakás semmi. Arcpirítóan botrányos jelenetek vannak benne, amit nézni is fáj, és ha el is lőnek benne egy jó poént (nagyon ritkán), akkor pedig rádöbbenünk, hogy már pedig mi nem ezt akartuk látni, hanem az eredeti sztorit és vége is a pillanatnyi élvezetnek!

Vélemény? Ne nézzétek meg, olvassátok el, sok fájdalomtól megkímélitek magatokat! Ennél még a Tengerparti tini mozinak is nagyobb a mondanivalója, pedig aztán az sem matyóhímzés...Ha mégis megnéznétek, én most megmondom: ÉN SZÓLTAM!!! Egy 5-ös skálán -5! A könyvhöz viszont jó szórakozást!
Készülök lelkiekben a The Selection sorozatom folytatására, csak ihlettelen vagyok, de ezen változtatni óhajtok! Úgy hallottam bejött a felvezető! ;)
Pusszanás!